15 listopada spotkamy się w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego na inauguracyjnej sesji IV edycji Lubuskiej Akademii Rozwoju. Gościem specjalnym będzie Radek Kotarski – Ambasador Województwa Lubuskiego, innowacyjny przedsiębiorca i dziennikarz oraz twórca znanego kanału „Polimaty”.

Radek Kotarski nominację do tytułu Ambasadora Województwa Lubuskiego otrzymał w październiku na Lubuskim Kongresie Gospodarczym. Czuje się związany z naszym regionem i chętnie tu wraca. Na sesji LAR opowie o tym, jak łączyć swoje zainteresowanie z pracą, żeby przynosiła satysfakcję i spełnienie.

Przypomnijmy, że Radek Kotarski jest absolwentem V Liceum w Zielonej Górze. Po sesji inauguracyjnej odbędą się także odrębne warsztaty dla uczniów z naszego regionu na temat przedsiębiorczości.

Osobna rejestracja na to wydarzenie zostanie uruchomiona na fan page’u „Młodzi on-life”. Śledźcie wydarzenie i wszystkie posty na @mlodzionlifelubuskie. Liczy się kolejność zgłoszeń.

Lubuska Akademia Rozwoju została stworzona z myślą o lubuskich samorządowcach i przedsiębiorcach, ma za zadanie szkolić i doradzać.

Akademia podzielona będzie na bloki tematyczne dotyczące polityki regionalnej, funduszy unijnych, coachingu i marketingu miejsc. Poruszymy kwestie wykorzystywania środków unijnych i wsparcia przedsiębiorczości, zamówień publicznych, spraw społecznych, szeroko pojętego marketingu, nowych technologii czy ekologii. Nie zabraknie ciekawych zagadnień i znanych gości, którzy podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą.

W tym roku akademickim zaplanowaliśmy osiem zjazdów (od 15 listopada br. do 19 czerwca 2020 r.), a każda sesja wykładowa to około 3-godzinne zajęcia.

Zapisy przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy.

 

BIO RADKA KOTARSKIEGO

Wiedzę popularyzuje, gdzie tylko może: w Internecie (kanał Polimaty, który śledzi pół miliona subskrybentów), w telewizji (pięć serii programu „Podróże z historią” w TVP2 oraz seria „Tajemnice historii” w Fokus TV), na papierze (dwie bestsellerowe książki – „Włam się do mózgu” o metodach skutecznej nauki oraz „Nic bardziej mylnego” obalająca 50 popularnych mitów w popkulturze) lub w kampaniach reklamowych (ambasador Banku Millennium, producent materiałów promocyjnych dla m.in. Mercedes-Benz, Samsunga, BP, Orange, Nescafé, Żywiec, PZU, Polpharma czy Boehringer Ingelheim).

Radek to także innowacyjny przedsiębiorca. Założył wydawnictwo Altenberg, w którym wprowadził na rynek swoją książkę „Włam się do mózgu”. Bez udziału księgarni dotarł z nią do ponad 70 tys. odbiorców. Jego wydawnictwo stało się pomostem między publikowaniem książek na własną rękę, a skostniałym, tradycyjnym modelem wydawania. Współtworzył także LifeTube – największą sieć partnerską YouTube w Europie Środkowej. Za swoje osiągnięcia biznesowy odebrał sporo nagród.

Występował na dziesiątkach gal, konferencji i kongresów w roli prowadzącego oraz prelegenta. Współpracował z wielkimi polskimi i światowymi firmami w ramach organizowanych przez nich wydarzeń. W ich trakcie opowiadał o wszystkim, co ma wartość dla audytorium – od roli „działu HR” przy budowie egipskich piramid, przez zmianę codziennych nawyków za sprawą inspiracji płynącej od wielorybów, po intrygującą powszechną pogardę dla kawy w starej Polsce. Do dzisiaj dzierży rekord wypełnionej po brzegi auli Uniwersytetu Warszawskiego w trakcie jego wykładu o nowoczesnych sposobach uczenia się.

Niedawno Radek znalazł nowe, angażujące hobby o nazwie „wychowywanie syna”. W wolnych sekundach lubi warzyć domowe piwo i dumać nad jego walorami (a raczej wybrzydzać, bo jest międzynarodowym sędzią piwnym).

Głód wiedzy od zawsze popycha go do głębszych poszukiwań. Inspiruje go nawet bolesne ukłucie (nie „ukąszenie” jak popularnie się mówi) komara (a raczej pani komarzycy żywiącej w ten sposób swoje dzieci), na bazie którego powstał odcinek „Polimatów”, który obejrzało milion widzów. Dziecięca ciekawość świata oraz wykorzystywanie bazy własnych doświadczeń pomagają mu tworzyć angażujące wystąpienia. Anglicy powiedzieliby, że w zakresie tematów jego limitem jest tylko niebo.