Lubuskie przyciąga jak magnes – także inwestorów! Jak? O tym przekonają się wszyscy w Polsce i na świecie, za sprawą wielkiej kampanii zachęcającej do inwestowania w naszym regionie. – Region lubuski ma to coś! Mamy potencjał inwestycyjny. Lubuskie jest regionem fantastycznym i wymarzonym dla inwestorów – przekonywała podczas zaskakującego eventu marszałek Elżbieta Anna Polak. Do inwestycji zachęcali także przedsiębiorcy, których Lubuskie naprawdę przyciągnęło.

Pokaz żywego billboardu, z którego przedsiębiorcy (w tej roli aktorzy-kaskaderzy) zachęcali do zainwestowania w Lubuskiem jest elementem wielkiej kampanii wizerunkowej regionu. Dzięki niej o niezwykłym potencjale województwa dowie się cały świat. A jest o czym mówić bo, jak przekonuje marszałek Elżbieta Anna Polak, Lubuskie to wymarzone miejsce dla przedsiębiorców. Dlaczego? –  Wskaźniki szybują! To nie tylko podwojone PKB, większa liczba mikro, małych i średnich firm, ale przede wszystkim praca, bo inwestycje w kapitał ludzki są niezwykle ważne. Jesteśmy przewidywalni, mamy jasno określony cel. Mamy misję, strategie, wszyscy wiedzą o co tutaj chodzi. Budujemy zieloną krainę nowoczesnych technologii. Wybraliśmy inteligentne specjalizacje: zdrowie i jakość życia, czyli dbamy o ludzi i branże IT, motoryzacyjną, drzewną, czyli to w czym jesteśmy naprawdę mistrzami świata. Jest to przemysł tradycyjny, ale innowacyjny. Stawiamy na kreatywność, innowacyjność i tak kształcimy nasze kadry, dlatego realizujemy wielki projekt w szkołach zawodowych. Dajemy stypendia, tworzymy nowe kierunki kształcenia. Finansujemy to, co jest najważniejsze. W ten sposób budujemy potencjał naszego regionu  – wyjaśnia.

A wszystko zaczęło się od infrastruktury. Samorząd województwa zainwestował w parki naukowo-technologiczne, tereny inwestycyjne i dostępność transportową i teleinformatyczną. – To region lubuski jako pierwszy w Polsce zbudował światłowody i dzięki temu dzisiaj budujemy ostatnią milę. Nie wyobrażam sobie biznesu bez szybkiego internetu. My to mamy – podkreśla marszałek Polak. Do Lubuskiego można też bez problemu dotrzeć. Mamy wspaniałą infrastrukturę drogową oraz port lotniczy. – Zainteresowanie połączeniami lotniczymi jest bardzo duże. Są prośby o zwiększenie połączeń. Oczywiście pracujemy nad tym. Będziemy się starali zwiększyć skomunikowanie Zielonej Góry ze światem. Na dziś port lotniczy obsługuje rocznie blisko 20 tys. pasażerów. Mam nadzieję, że ten rok będzie jeszcze lepszy, a perspektywy dla portu są obiecujące – wyjaśnił Sławomir Kotylak – dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji. – Dostępność transportowa jest fundamentem rozwoju gospodarki. Bez dostępu do obszarów zurbanizowanych, do stref przemysłowych nie ma możliwości pozyskania partnerów gospodarczych. Województwo lubuskie inwestuje bardzo duże pieniądze w rozwój dróg. W tym roku to 129 mln zł. Przez ostatnie 5 lat udało się wyremontować lub przywrócić pierwotny stan nawierzchni na ponad 200 km dróg wojewódzkich. Jest to jeden z najwyższych wskaźników w kraju – dodał. Krótko mówiąc Lubuskie jest najlepiej skomunikowanym regionem w Polsce. Oplatają go autostrady A2 i A4, łączy nas korytarz środkowoeuropejski oraz droga S3. Ponadto przywracamy żeglowność na Odrze, budujemy przystanie i porty.  To doskonałe miejsce do rozwoju biznesu. A ten jest tutaj w naprawdę dobrych rękach. – Mamy instytucje okołobiznesowe oraz jedyny w Polsce Departament Przedsiębiorczości – wyjaśnia marszałek Polak.  – Pomagamy przedsiębiorcom. Do tego celu służy nam Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów. Na co dzień wspieramy inwestorów, mówimy, jakie tereny są dostępne, opisujemy te tereny, spotykamy się, przygotowujemy im niezbędne informacje o regionie. Przygotowaliśmy też stronę internetową, gdzie można zobaczyć dostępne tereny inwestycyjne.  Tych działań jest bardzo wiele. – przekonuje Joanna Malon – dyrektor Departamentu Przedsiębiorczości i Strategii Marki UMWL. Samorząd pomaga także przedsiębiorcom pozyskać nowe rynki zbytu i partnerów biznesowych organizując np. misje gospodarcze.

Teraz o tych wszystkich działaniach dowie się świat. – Takiej kampanii jeszcze nigdy nie realizowaliśmy. To kilkadziesiąt portali internetowych polskich i zagranicznych, informacje na lotniskach, w hotelach. Chcemy mówić w Polsce i na świecie, że można i warto zainwestować w naszym województwie. Będziemy informować jak to zrobić i na jakie ulgi mogą liczyć inwestorzy – wyjaśnia dyrektor Joanna Malon.